23 April 2009

Tugasan Dalam Blog: Satu refleksi

Artikel ini sebenarnya ditulis pada [23 Mei 2009] tukar tarikh post untuk mengelakkan kekeliruan tugasan.

Buat apa saya tulis post ini ya? Saja-saja... Saja?? (Apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan 'saja', buka kamus, ada kah? Nanti cari..)..

Actually, sedang saya menyiapkan tugasan ulasan buku sambil melakukan blog-walking atau blog-strolling, hobi yang kian popular dikalangan blogger sedunia, saya mendapati bahawa aktiviti melakukan tugasan dalam blog ini telah memberi satu lagi manfaat yang bagus kepada saya. Apa itu?

Saya selalunya mengembara ke blog-blog lain untuk meninjau aktiviti rakan-rakan sekuliah, agar tidak ketinggalan dalam mengupdate kandungan blog serta memastikan bahawa saya tidak tersalah post fakta dalam posting-posting saya. Apa yang saya dapati ialah, saya bukan sahaja dapat 2 perkara tersebut, malah saya dapat mengenali rakan-rakan saya yang lain dengan lebih dekat. Bagaimana pula?

Yalah, kan ada profile dalam blog masing-masing, dan kebanyakan rakan sekuliah ini pula terdiri daripada mereka yang skema-skema, lawa-lawa, hensem-hensem dan pandai bergaya belaka, (ada yang sudah mengembang dan mengempis dengan statement ini? Control yourself! Or else you will expand the size of your nostril, hehehe) telah meletakkan gambar wajah-wajah ceria mereka dan nama (some put full name) dalam profile tersebut. Saya pula bukannya kenal dengan kesemua rakan ini semasa dalam kuliah, jadi bila dah ada nama dan gambar dalam blog masing-masing, lebih mudahlah saya mengenali dan mengingati mereka. Kalau ada yang terkonfius tu, minta maaf la ye..

Jadi saya berterima kasih dengan para pensyarah yang telah memperkenalkan aktiviti ini sebagai satu cara membuat tugasan especially Dr. Siti Fatimah & Puan Sakinah. Even saya masih belum mahir dalam mengurus masa dan meletakkan prioriti kerja dalam tugasan seharian, I should be thankful to God creation.. Eh, maksud saya, I thank you for this reason I'll get to know my friends more.. and more...

Okay sambung buat kerja, ini just intermission saja... It just pop-out of my mind right now, so I think I'll just take five and write about it, here...

So, kawan-kawan.. Gambaremashio! \(^_^)q p(^_^)/ Itarakimasu! (makan blog ke apa?!)

Thank You For Reading
Got any comment?
Please let me know about it..
See ya on the next post
(^_^)

No comments:

Post a Comment

Please specify your name, nick-name and site, thanks for commenting...eh, commening..urm...commentating(?) (^_^)