05 June 2009

Pembentangan Proposal - Kuliah Hajah Halimah

Pada kali ini, kuliah Hajah Halimah adalah untuk pembentangan hasil kerja Proposal Kajian Tindakan. Hanya beberapa kumpulan bertuah sahaja (setakat hari itu) yang terpilih untuk membentangkan hasil perbincangan proposal kajian tindakan mereka.

Mereka yang terpilih akan bercakap setiap seorang di hadapan mengenai proposal kajian tindakan mereka dan Hajah Halimah membincang bersama-sama kami mengenai kajian tindakan tersebut. Antara yang dibincangkan ialah

Adakah tajuk yang dikemukan itu sesuai atau tidak / boleh dijalankan atau perlu diubahsuai...

Adakah istilah yang digunakan betul, sesuai atau tidak...

Apa yang akan diukur dalam kajian tindakan itu (bentuk data serta analisis datanya)...

Mengapa/ apa tujuan/sebab kajian itu hendak dijalankan...

Keboleh'buat'an kajian tersebut (dari segi method dan seumpama denganya)

Nasib baik kumpulan kami belum lagi terpilih untuk membentang, oleh itu kami telah membuat lagi sekali perbincangan untuk memperbaiki proposal yang telah dihantar. Kumpulan kami telah menambah detail-detail penting seperti jenis data yang akan dikumpul serta cara analisis data tersebut. Kami juga telah mengubahsuai tajuk kami dan membuang 'kefahaman' dari ayat tajuk.

Tajuknya (seperti post kuliah Hajah Halimah sebelumnya):

Meningkatkan minat pelajar kepada subjek Biologi (Spesies Terancam) melalui pengajaran dan pembelajaran luar bilik darjah (Zoo).

Fail akan cuba diattach kemudian... Harap maaf...

Kemudian ada aktiviti best lagi iaitu mengenai personaliti peribadi seseorang melalui tarikh lahir yang kemudian dikategorikan kepada beberapa unsur alam iaitu TANAH, LOGAM, AIR, API, KAYU dan ANGIN(?) (iyeke angin ek, ke udara..tak berapa pasti). Tapi saya tidak cuba untuk menguji tarikh lahir saya... atau lebih tepat lagi tak berani hehehe... Apa pun aktiviti ini best amat dan menguja pelajar-pelajar DPLI semuanya...

Thank You For Reading
Got any comment?
Please let me know about it..
See ya on the next post
(^_^)

No comments:

Post a Comment

Please specify your name, nick-name and site, thanks for commenting...eh, commening..urm...commentating(?) (^_^)